„Uwiedź klienta. Marketing w social mediach. ” Monika Czaplicka

9 listopada, 2020

Autorka „Uwiedź klienta. Marketing w social mediach. ” jest z wykształcenia socjolożką, szefuje agencji social media Wozbuzz, zajmuje się marketingiem w mediach społecznościowym ze szczególnym uwzględnieniem kryzysów, co w obecnym czasie jest dużym atutem. Wykłada na AGH w Krakowie, a także jak widzimy; pisze książki. Mentoruje także wielu start-upom, co na pewno miało wpływ na obserwacje jakie potrzeby „wiedzowe” powinny być zaspokojone przy budowaniu marki.

W swojej najnowszej książce, rozbiera na czynniki pierwsze strategie i zasady postępowania pomocne przy szukaniu klientów, budowaniu marki i sprzedaży poprzez social media. |
Co ciekawe, swoje uwagi i spostrzeżenia kieruje odnośnie sposobów postępowania na każdym etapie rozwoju firmy: podpowiada od czego zacząć i jak szukać potencjalnych odbiorców, opisuje kiedy najlepiej wystartować ze sprzedażą, zdradza pomysły na to jak utrzymać klientów i jak o nich dbać żeby chcieli do nas wracać, a nawet jakie kroki poczynić żeby z lojalnych klientów uczynić ambasadorów marki.

Pozycja obfituje w konkrety: z każdego podrozdziału można wypisywać punkty a następnie na ich podstawie opracowywać kolejne cele, które pomogą przedsiębiorcom w efektywniejszym prowadzeniu kont w poszczególnych internetowych przestrzeniach.

Nie brak też specjalistycznej wiedzy dotyczącej analizowania i wykorzystywania danych, jakie można uzyskać w statystykach konkretnych mediów społecznościowych. Autorka pokazuje, że te darmowe narzędzia przy odpowiednim i umiejętnym wykorzystaniu mogą się stać kopalnią wiedzy na temat naszych odbiorców. Ogromną wartością tytułu są też przykłady z życia wzięte, w wielu miejscach socjolożka obrazuje na przykładzie prawdziwych problemów konkretnych firm praktyczne zastosowanie sformułowań teoretycznych.

Jednocześnie oprócz sporej ilości „mięsa” jest też w tym opracowaniu dużo smaczków, uwag dotyczących marketingu i sprzedaży formułowanych w „miękki” sposób, takich złotych myśli do zapisania lub zapamiętania. Inspirujących treści które mogą być dla nas drogowskazem do późniejszych działań.

Dla wielu rozpoczynających prace z marketingiem w social mediach ta książka ma szanse być objawieniem.

Czytelnik dostaje kompendium wiedzy, podane w bardzo przystępnej formie. Niecałe 200 stron naszpikowane informacjami, wiedzą, konkretnymi wskazówkami.

Kapitalne jest też kilka zdań napisanych przez autorkę we wstępie, które pozwolę sobie przytoczyć:

„To co przeczytasz, to nie są dogmaty. To pewne ścieżki myślowe. Pomysły. Inspiracje. Resztę pracy musisz wykonać samodzielnie na bazie swojego produktu, marki, czy usługi. Testuj. Odkrywaj. Ucz się.”

„Uwiedź klienta” Moniki Czaplickiej to pozycja dla wszystkich którzy szukają konkretnej, specjalistycznej wiedzy, opartej na doświadczeniu i umiejętnościach wyciągania danych z narzędzi dostępnych w social mediach. Każdy kto świadomie podchodzi do treści jakie czytaja oraz lubi i potrafi wykorzystywać je dla własnych celów będzie miał w tej książce duży materiał do dalszej pracy.

Urszula Józefowska

Coaching Business Club